fredag 10 juni 2011

Vilken värme! Solen strålar och ingen vind, svetten rinner längst hela kroppen. Luften står helt stilla i denna lägenhet, tyvärr fungerar inte fläkten och jag kan inte skapa något vindrag heller. Tack och lov blir det lite kyligare kring kvällen, men inte nog för att kunna somna. Nåväl detta är typiskt för Svenskar, vi gnäller om att det är kallt, när det väl blir varmt gnäller vi.


Nåväl, har köpt lite t-shirts, solkräm och lite annat. Var och såg när Alexandra och alla det andra knuttarna tog studenten idag. Det bokstavligt talat rann längst ben och rygg, direkt en vind kom lyfte jag och Beck upp armarna för och svalka oss haha. Köpte en blå ros eller två köpte jag, en åt Emma och en åt Alex. Tidigare var jag Beck och Janne på stan och vandra runt, vi käkade lunch på Mat och Prat i shopping, kycklingsallad riktigt jävla gott.


Vid denna tidpunkt sitter jag vid datorn, dricker en kopp kaffe och lyssnar på P3. Senare ska jag iväg på gymmet med Alex, man kan inte få nog med svett från den gassande solen, vi måste pumpa fram lite svett också. Funderar lite på vad man kan göra för kul ikväll då, som inte har med alkohol och göra. Försöker sluta röka och med det ska jag inte heller dricka på ett bra tag.
Med all respekt, prata inte om cigaretter om det går bra för mig eller liknande, det gör det bara extremt mycket svårare och rök helst inte framför mina ögon. Hårda bud! mwaha.


Nej jag måste kontakta min syster och be henne fixa min fläkt. "But why, gör det själv" tänker säkert en del, men nu är det så att hon är elektrikern och jag är svetsarn, dessutom tycker jag inte om ström och har aldrig gjort. Törs knappt spela detta spel då man ska hålla i något form av handtag och den som trycker sist på knappen får en stöt. Nej usch för ström, eld är helt okej. Det är till och med roligt och hålla på med, få göra en extremt stor brasa. kan erkänna som barn fick jag sällan ha tändare, pga att dom ansåg mig nästintill som en liten pyromanunge.



Nåväl nu ska jag, ringa till syster blööh. Nåvl ha det grait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar