torsdag 21 januari 2010

Gudarns !! så less jag blir på mig själv eller, arbetsförmedligen eller om det är försäkringskassan?. Jag fick tillbaks min blankett från AF, angåeende Utvecklinsersättningen. Jag ligger efter ca 2månader, det jag fick den 19Januari var för perioden 09-11-17 t.o.m 09-12-16. Nästa blir 09-12-17 t.o.m 10-01-16 (som redan varit) sen blir det 10-01-17 t.o.m 10-02-16. Jag ska skicka in den 17:de varje månad och få in pengar 14 dagarsenare, ment ack vare att jag..tabba mig? blev allt försenat och kom efter. Nästa utbetalning blir för December ersättningen och det är snart Februari, tjoho vad kul, tjorvigt och komm ihåg. Imorgon blir det och fara in till AF och disskutera samt lämna in pappe roch möjligen höra om man inte skulle kunna få dubbla för och komma ikapp. Tvilar på att det kommer fungera, men man kan väl alltid prova. Ännu roligare, mitt kaffe hann bli kallt!...*morr*. Nåja tur det finns mickro.


Nej nu lämnar vi detta och skriver om något annat istället. Min syster är här nu och sitter på andra dator och trixar på facebooks alla spel (nörd) ;) samtidigt som vi sjunger "Im Your's". Jag har bakat brownies som är klara om ca 25min. Det blir spännande och se om jag lyckas med dom. Sen ikväll ska jag höra om mor kan färga mitt hår. Provar ett annat märke nu faktiskt, funderade på om jag skulle ta rött, med tanken på att det var ett tag sedan, men det blev svart ändå. Kanske nästa gång? vem vet. Tyckte faktiskt om mitt röda hår, det ända tråkiga var när man behöver färga om, när det blir väldigt ljusrött/orange. Nåja jag fick höra från en nissa att jag faktiskt passade i det, eller att det var rätt snyggt, men nja.

I övrigt ska vi ut med skotrarna på Lördagmorgon, om vädret passar. ta med oss kött och grilla, jumjum! Det var år och dagar sedan man grilla kött på vintern. Nåväl, måntro vad man annars ska hitta på idag? kanske fara ut en sväng med skotern. Städa, tvätta kanske plugga lite teori?. Vi får väl se.


Ha Det Grait

1 kommentar: