tisdag 18 maj 2010

Vilket Väder ! När jag stiger upp och vandrar ner till köket, står termometern på 38 varmgrader ute. Är det inte helt otroligt, men ändå blev jag inte brun. Kanske kräver att man lägger sig ute på gräsmattan och steker kroppen. Man kan alltid ta med sig en vattenflaska och hälla lite på magen, brukar man inte säga att vattnet gör att man blir fortare brun, pga vattnet reflekteras av solen? se här försöker jag låta som en vetenskapskvinna.






För övrigt köpte jag mig ett par nya solbriller igår. Pilotbriller i ...barnstorlek. ja men nu är det såhär att jag råkas ha ett litet huvud. Har två i normalstorlek, men dom täcker princip hela mitt ansikte. Därmed har jag skänkt dom till min far, men han verkar aldrig använda dom. Sen om man skall tala om denna dag, har jag umgåtts med Alexandrusk, Britta, Marcus, Beck, Janne, Mimmi, Nicke, Carro och senare kom Tomas och lite annat folk. Vi vandrade ett tag på stan, sen köpte Alexandra, Mimmi och Carro lite käk som skulle grillas. Jag köpte en macka, det dög fint för mig. Sen kanske det tillkom två öl på systemet. Dock drack jag bara en! Jag och Britta hade gott i solen med öl och cider. Alexandras flintastek tog verkligen hundra år och bli färdig, dom hade en engågsgrill, kanske förklarar saken. Dom sprang iväg och börja spela basket, då blev jag mästerkock och skötte hennes kött, dvs attjag vände det 2ggr ;).






Imorrn skall jag och Beck gymma och ta igen den förlorade tid, sen vi gymma sist. Om jag nu orkar köra på hårt. Först blev Beck sjuk i en evighet, sen när hon väl blev frisk sluta det med att jag blev förkyld. Dock är jag på bättringsväg, bara halsen som tjorvar lite. Men det ska nog gå bra, behöver inte ta i för kung och fosterland. Jo jag har beställt köttätande växter! det ska bli mina små älsklingar, som jag så fint ska ta hand om. Det ända tråkiga med dom är att dom måste stå 8veckor i kylen. Men dom är väldigt söta, när jag såg bilden på det lilla teritoriet(om det nu är så det heter?) dom är i början.



Just nu lyssnar på The White Stripes - Now Mary, en väldigt skönt låt. Den väcker gammla minnen från förr, då man bodde i stan. Har funderingar om man ska ta och vandra ut en sväng med musiken i örona. Oj klockan var rätt mycket, ajja jag är en liten nattvandrare, kanske ska sänka volymen på datorn. Man ska inte väcka dom döda! Nej nu räcker det.


Ha Det Grait.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar