måndag 24 maj 2010

God Eftermiddag. Nu verkar värmen ha försvunnit från Luleå tyvärr. Det är endast mulet, blåst och kyligt, omkring 9grader varmt. Jag kollade omkring på väderprognosen och den visade att det skulle vara regn och mulet hela veckan. Nåja, får hoppas det är bättre i Sundsvall, ska nämligen dit på Söndag med min syster.



Jag fick ett efterlängtat mail nyss från SSAB, om information, tid osv. Jag ska på en introduktionsutbildning mellan kl:8-15 vid Västra Vakten. Det kommer bli intressant, fy så jag har läntat. Sen blir det desutom väldigt mkt närmare till gymmet. Påtal om gymmet ska jag dit strax med Beck, vi är ena riktiga hurtbullar! känns lite extra bra när jag iprincip är ut och går varje dag, ibland 2ggr/dag. Längesedan man var såhär hurtig av sig, men det känns riktigt bra.




Nyss var Elli här på en kopp kaffe och surra med mig och mor om allt och inget, mestadels inredning och växter. Inte mitt största intresseområde direkt.

-


Nu är klockan 23:15, jag har nallat åt mig fars ena bärbara dator. Vill så gärna ha en egen, men den som väntar på något gott. Jag har tidigare diskuterat med mor om vad jag kan tänka mig att önska till födelsedagspresent, jag kom på en speciell locktång? det är en speciell tång som ger håret en väldig volym och kostar ca600kr tror jag, har tittat på den ett bra tag nu. Men nu idag kom jag på, nejnej, jag vill ha 120 säng!. en säng, såklart jag hellre tar en säng. Det blev mkt "säng" här hoho. Tror min kropp skulle må mkt bättre utav och få sova på den istället för och sova på golvet.


Tidigare idag har jag gått och fundera på inredning. Om jag kommer in i skolan, ska jag skaffa en lägenhet med en balkong, det är irpincip ett måste och ha. Jag har fundera på olika gardiner, lampor, kanske någon matta, tv-bord, tavlor osv. Några riktigt snygga tavlor med något bra motiv ska jag ordna. Det ska bli riktigt fint, väl skött och få en riktig hemkänsla. Fixa några hängare till gitarrerna, självklart ska dom med, även förstärkarna, kanske micken. Sjunga och spela, försöka skriva låtar. Jag vill fortfarande skriva en låt, som jag lovade dig. Men egentligen spelar det ingen roll, den kan ej längre få samma syfte som det var menat tidigare, kanske saknaden efter dig. Nåväl, dags för sömnen.


Ha det grait allesammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar