onsdag 18 november 2009

Tjoflöjt gott folk ! Jag har börjar upptäcka hur trevligt det är egentligen att blogga. Egentligen tror jag att det kan vara för att jag trivs i mig själv just nu, i mitt liv. Ingen stress ingen press, inget tjat eller gnägg om något. Mestadels tror jag det är för att vi får behålla huset nu, ingen kan sno det från oss, inget okänt folk som kommer och traskar in för att kolla. Allt var bara ett stort missförstånd. Det har varit en del sömnlösa nätter pga det, mkt oro, ångest och nästintill panik..för mig åtminstone. Jag tror faktiskt att min Far och jag har kommit varandra närmare, mycket närmare än tidigare pga det, han märkte mitt engagemang och oro.


- Är det jag som släppt spärren och äntligen gett han en andra chans och försökt komma honom närmare. Eller är det han som sökt sig närmare mig, för att skapa en bättre relation mellan oss, försöka laga det som förstörts tidigare? men jag tänker inte vara blind, ett vaksamt öga kommer alltid finns där, jag har sett vad du går för.



För övrigt har jag faktiskt, slutar röka. Eller jag försöker trappa ner på det, dvs 2cigg per dag MAX. Det går väldigt bra måste jag säga, första dagen är alltid svårast. Men det andra dagarna flyter fint utan cigg. Jag måste bara försöka lägga energin på annat än att tänka på att röka. Svårast är självklart, när man är med andra. Faller lätt för grupptryck har jag märkt, börjar 1 eller 2 och röka, vill jag också. Jag rökte 5st igår, pga att jag umgicks med Britta, Alexandra, Emma, Carro och Mimmi. Alla dom röker och gör det oftast samtidigt, cigaretter skapar ändå en storts gemensamhet. Jag klarade inte av att neka till det och en besvikelse sköljdes över mig, var 2 cigg för stor gräns på en gång? egentligen för en heltidsrökare, är inte 5st per dag mycket. Men det känns mycket ändå. Jag vet att Sara skulel bli överlycklig om jag slutade helt och hållet och jag förmodligen vara otroligt stolt över mig själv. Det tar tid, inget man gör över en dag. helvete vad röksugen jag blev nu! ..nej..hår på tungan! (försöker äckla mig själv på det sättet)


Nej nu ska jag avsluta detta.


Ha det Grait !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar