söndag 1 november 2009

Detta är Ekot och Sandra har ont i höften.

Idag kom jag hem från Happis, har varit där från Torsdags. Det var jobbigt och säga hej då, lite extra pga jag hunnit umgås med henne en längre tid än vanligt. det var liksom en vecka, inte en helg. Det sved så skarpt inombords, jag ville enbart springa efter henne och följa med. Med tanken på att hon är sjuk och har lite feber, vill jag finnas extra mycket där för henne. Men om ca 6 veckor är hon här igen, i min famn. Oj så jag längtar !


Det känns som jag varit borta i 100år från Luleå. Som att jag ska ha varit utomlands i några veckor och nyligen kommit hem. Men jag kom faktiskt nyligt hem från Gamleby. Inte nu i fredags, men fredagen före det, ca 1vecka har jag varit hemma. Jag var hemma i 6dagar, sen for jag bort igen och var borta i 4dagar, eller..säger man 3 om man kom hem på fjärde dagen? Nåja nu är jag hemma och..ja? har en enorm saknad och längtan.



Nej nu ska jag faktískt informera om helgen och andra saker (om ni nu finner det intressant).
Torsdagmorgon, jag var otroligt trött, hade möjligen bara sovit ca 2-3h max! jag klev upp vid 8:00, yr vaken och virrig. Det fanns ingen ork med frukosten, men jag hitta ett tvång med att få i mig en macka. Packade färdigt det sista och fick skjuts till bussen, det var en kall men otroligt fin morgon, må jag säga. Pga min trötthet gav det mig en väldigt ostabil syn och en kropp som ville falla ihop. Men jag satte på mig ögon (glasögona, för dom som ej förstår) och tänkte precis börja läsa min bok. Blicken fann denna vackra höst/vinter-morgon och kunde inte släppa den otroliga bild som dom såg. Det fick mig att vakna till, men jag bestämde mig ändå för att läsa min bok. Vilket i sin tur, gjorde mig tröttare (bra där!) ..med vidare efter tanke, hur intressant är det att läsa, om min bussresa till Sara??..jag ber en än gång om ursäkt, men jag kan vara väldigt detaljerad av mig. Mina olika svenskalärare man har haft och min lärare i svensk litterärlgestaltning(stavas det så?) gav också lite kommentarer om det,

- Du behöver inte vara så detaljerad av dig !

Men jag rår inte för det, det har väl både för och nackdelar. Nej nu blidde jag trött och det betyder att jag nu kommer dra en kort version av helgen! ..Jag kom in, hoppade av i Seskis, blev upphämtad av Sar aoch Emma, köpte käk och for vidare, senare mot kvällen fick ajg se henne spela hockey.
Fredag blev Sara sjuk, det var febern som spöka. Vi tog det lungt, for in till Mumindalen och kollade runt. Sara var nära på att köpa ett par skor, men efter många om och men blev det ej av. Vi for till Candy World och hyrde en film, så det blev hem och mysa till den. nackdelen var att efter ca en timma började filmen lagga, så den gick ej mer att se av.. ;(.

Lördag for vi ut och fotade, med hennes Hasslbladare hon lånat från skolan. Det är en väldigt fräsig kamera, komplicerad och svår för en simpel amatörfotograf som mig ;). Det var väldigt mysigt, men kallt ! (vad jag gnäller). Senare mot kvällen for vi till Mozzi och hämtade några tröjor och fikade lite. Efter det for vi till en Halloween fest, men vi stannade bara en stund. Men jag fick i mig 3öl! ..helt onödigt egentligen, men ja var sugen.


Söndag tog vi farväl, hon for hem till sig och jag for till stan för att träffa Britta. Nu orkar inte inte sumera något mer, vill ni veta får ni faktiskt lämna en kommentar med frågor! ..jag bitts inte ^^..inte just nu iaf ;) grrr*im the evil maharasha*


Nattinatt.

1 kommentar:

  1. Tack för besöket, nästa gång får du "riktigt" kaffe =)Kramizar från Mozzi

    SvaraRadera