lördag 3 oktober 2009

shieaat

Vilken dag det var igår! det blev mycket rännande hit och dit. Ska jag på den förfesten, eller ska jag på den andra, eller den tredje, fjärde?? men jag lyckades hålla mig lugn och sansad, inget uppstressande.


Jag var med Britta igår,
tvingade henne följa med när jag skulle in på Four Soud för att lämna en intresseanmälan om praktikplats. Det lät inte riktigt som att det skulle gå just nu, dom hade visst flera praktikanter där redan. Mig spelar det ingen större roll, om det blir nu eller sen. Jag ska in på Måndag och höra vad dom säger.
Nåja när vi var klara där borta vandra vi till systembolaget, eller om det var Tasty först? jag provade käka ett minimål med lökringar istället för stripps, men jag kännde att det gillade inte min mage. Blev trött och började må illa. Men då vet jag det nu! Påvägen till bolaget mötte vi Alexandra, Kocko och Mimmi, då stanna vi där och tjattra lite med dom också. Sen var det bara in och köpa mina öl och Brittas vin.


När det var klart gick vi och mötte upp Brittas syster Sara på busstationen. Vi drack lite kaffe och hon fick kläder av syrran sin, hur trevligt som helst ! Sen efter det fick jag skjuts hem av Britta, så jag slapp ta buss! taack så mkt! ^^ med betalade ändå lite för bensinen, inte mer än rätt att göra det! =) hon fick en lite snabb rundtur och hon kännde igen väldigt mycket, från sitt hem i överkalix "Det var som att komma hem!" sa hon :D Sen gick vi in och jag fixa flygbiljetter ner till Sara och kläder för kvällen.

Vi kom fram till att Britta skulle få sminka och fixa mitt hår, men vi hann tyvärr inte med det ;(. När vi väl kom fram till hertsön och prakerat säger hon "Fan, jag har inga hemnycklar, Marcus har dom!" Då blev det bara att köra till hans jobb och försöka fåtag i honom, men då säger dom att alla som jobbar där har precis slutat för dagen. Hon försökte ringa och ringa, men han svarade inte. Hon blev lite orolig men vi satt och snackade en massa under bilresan så jag tror jag lyckades hålla henne lite lugn iaf ^^ Klockan var mycket så jag sa att hon kunde släppa av mig i stan, pga jag skulle förfesta hos Linn. Förklarade att det är bara att hon kommer dit direkt om han inte är hemma. Men hon fick tag på sin Karl och allt löste sig.

Sofie kom och mötte mig, så jag kom mig in till festen! vi snacka och rökte lite innan vi begav oss in. Det kom ganska mycket folk, bland annat Tomas och Petter! Så jag busa en massa med dom, retades med Tomas så Sofie sprutade! hahahah oj så kul det var! berättade om en grejj från en fest som hon fann skitrolig och sprutade ut all alkohol hon hade i munnen ;D hon rent sagt av dog! hahaha. Nåja senare under kvällen stod jag och britta ute i hudnra år, rökte och pratade. Då upptäcker vi att oj kanske ska gå in nu! jag ringer till Sofie om koden så vi tar oss in från balkongen där och då förklarar hon att dom redan var på krogen! Då fick vi lite småpanik och tänkte "Men shit, alla våra grejjer jacka och skor då??" vi fick promt vandra till kaffelino och få nyckel och kort av Linn, så vi kunde få våra grejjer. kallt var det, ingen jacka ingenting, jag hade Brittas skor och hon hade..någon annans? nåja sen när vi fixa klart allt hade vi det trevligt på krogen ! bästa av allt..dom hade KARHU!!!! jag nästan skrek av lycka! mitt iallt glömde jag alla omständigheter vi nyss varit med om. Jag fick ju min karhu! köpte samtidigt en 6:a rosa pantern.


Tiden gick och jag vandra runt och dansa osv, rökte knappt något faktiskt. När Britta for hem kom jag på "shit vad är klockan, kanske ska ringa min mor nu om skjutsen!" vandrade ner till Södrahamn och vänta, kallt som satan var det! spydde även lite, medan jag vänta, lika bra istället för att stå och må illa. När min mor kom deckade jag i bilen direkt, var sjukt trött. Vaknade sedan efter halva vägen, mitt iallt av att jag håller på spy, morsan tvärnita och öppnade dörren och sa "spy utanför bilen!" jag försökte häng amig ut, men halft om halft trilla ut haha. mor fick hålla min hand så jag inte föll ut hahaha, om jag skulle få se det på band skulle jag garva gärnet. Efter det har jag minnesluckor..


Vaknade med kläderna på och bakis som bara den! väldigt länge sedan jag varit så bakis, som jag var idag. Först nu den har gått över ;P. JAg drack inte speciellt mycket heller 6öl och en drink. Kanske inte tål alkohol så bra?. I övrigt har Sara fixas flygbiljetter hem och jag har fixa bussbiljetter, skrivit ut osv. Nu ska jag itne göra något speciellt, bara ta det lungt och prata med min älskling <3.


ha det grait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar