tisdag 15 maj 2012

Klockan är 09:13 och det här är Ekot, solen skiner, fåglar kvittrar och det verkar bli ett toppen väder idag, bortsett från att det kan finnas en möjlighet att det blåser en aning kyligt. I helgen sov jag hos min syster, Söndag sov jag hos Sandra och sedan sov jag hos Elli igår.

Det var väldigt trevligt hos syster i helgen, på hennes födelsedag for vi iväg till ett par grannar 4km bort, med deras fyrhjuling. Jag är inte mycket för rött vin, men måste få säga att det där vinet var riktigt gott, eller gott och gott, man hurvades inte utav det. Det var ett dyrt och mycket fint vin, som Ulf köpt av en kollega till honom. ett lite äldre vin dessutom, om jag nu inte minns helt galet?

 Egentligen bör man börja med och dricka mer vin istället för öl eller drinkar, med tanken på att vin aldrig är någon favorit på alkoholmenyn. Det tar längre tid och få i sig, istället för och sitta och små dricka hela tiden som man gör med öl. Men öl är gott, en riktigt iskall öl en varm sommardag, kanske lite sol och bad på det och en radio vid sidan om.

Nåväl än är inte sommarvärmen här men det lär nog komma så småning om. I fredags ringde Svets och Maskin AB i Piteå upp, som jag sökt jobb hos för någon vecka sedan och frågade om jag var intresserad. Med tanken på att jag tyvärr inte har någon licens förklara han att vi kan alltid börja med en praktikplats, men han vill träffa mig först. Jag försökte få tag i honom i Måndags klockan 14 som han bad mig, men dessvärre fick jag inget svar. Men jag ska försöka idag också, dock blir det och praktisera i Piteå men tur som är har jag lite kontakter där. I grund och botten borde inte en praktikplats vara allt för svår och få tag i, bara man vet vars man ska söka, jaja jag vet att allt jag skriver om är ganska uppenbart men ibland behöver man få leka vis proffesor.

Nej nu ska jag strax ta och ringa Bon Prixe och höra vars dom gjort av med Sandras beställning!.
Ha Det Grait.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar