torsdag 16 december 2010

Som stormen i ovädret, ser det ut och vara ute. Alla träd kastas fram och tillbaks, grenar som flyger hej vilt överallt. Det kanske ser värre ut än vad det egentligen är?. Snön yr och det drar kring fönsterna, pumlorna jag hängt upp svajar sakta fram och tillbaks med små stötar mot fönstret, emellanåt. Det är lite kyligt, har virat in mig i täcket och har en varm kopp kaffe vid sidan, medan jag försöker komma på och skriva något vettigt, i denna blogg. Tyvärr går det inte allt för bra, men något borde komma upp.


Ska träffa Pumla, Beck, Emelie, Marre och kanske Kattis? senare idag vid tre, efter Emelie slutat sitt jobb. Skulle egentligen behöva in tidigare, har lite ärende och göra. Hm idag var visst sista dagen och skicka julkort, om man vill att dom ska komma fram före jul. Hade faktiskt funderingar om man möjligen skulle försöka få sig och skicka lite julkort i år. Någon bakning har inte heller blivit av, inga pepparkakor eller lussekatter, ingen gran än heller, för den delen. Vill inte hem till dom och se skiten, medan på ett sätt så...skitsamma.


Igår var det fullt hus här, Marre kom på besök. Det var inte igår man träffa kvinnan, vi surra och drack kaffe. Senare kom även Tom på besök, då blev det mer surr och kaffe drickande, även lite gitarr plinkande! någon timme efter det kommer syster och alla barn, då blev det liv i luckan, dom blev väldigt förtjust i Tom och det blev skryttävlingar och bus, medan syster, jag och Marre skratta åt dom. Har lagt märke till det i min släkt, det är otroligt mycket skryt om vem som är värst, bäst, gjort allt och kan allt?. Om någon berättar att han/hon köpt ett fiskespö, ja då kommer den ene och berättar att han/hon har ett ännu bättre eller om en rejäl fiskehistoria om ett gammalt spö och att han/hon(som köpt den nya då) aldrig någonsin kommer kunna vara med om samma sak och blabla. Många gånger har mina öron fått skavsår över all denna stoltsering(om det nu är så det heter?) och självgodhet.


Nåväl Nej nu orkar jag inget mer.

ha det grait.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar