måndag 27 december 2010

Planer och ärenden hit och dit, alltid på vift och är jag inte på vift, då är jag hemma och städar. Tänk om man kunde få sätta sig ner och andas och känna lugnet, veta att nu finns där inget som behövs passas eller ordnas. Sitta ner och fundera; Hm, vad ska man hitta på idag då?. Länge sedan man kände den känslan, men kommer ihåg den så väl, avslappnande och skön.


Längtar extremt efter våren, fara ut med skotern, till ett av mina favorit ställen. Göra upp en brasa, koka lite kaffe och kanske till och med ta en bulla. Tända en cigg, ta en klunk kaffe och luta dig tillbaks, medan man känner hur solen strålar värmer mot ansiktet och hur vinden susar kring träden, fåglarna kvittrar och elden sparkar för fullt. Det är alldeles lugnt och stilla, man blir ett med naturen och man kan inget annat än le och känna hur värmen sprider inom sig. Senare far man hem och köra fortare längst lederna, kommer ett gupp gasar man på extra för och få flyga lite.


Hm klockan är snart tio över fem, på morgonen. Finner det omöjligt och somna om, lyckades sova 4h åtminstone, bättre än sist. Funderar på om man ska ta sig an en kopp kaffe, har inte druckit det på en vecka nu. Det beror iof på att jag var sjuk, eller är fortfarande, men lite bättre nu. Bihålorna börjar bli lite bättre, hela vänstra sidan av ansiktet har värkt kopiöst mycket, speciellt vid bihålorna. Det dunkar fortfarande, men det kanske släpper om någon dag förhoppningsvis, helst till nyår. Nåja skitsamma, sjuk har man varit förr!.


Nej, nu ska jag ta mig det där kaffet och se om jag känner någon smak.
Ha det Grait.

1 kommentar:

  1. Nunn om du ska dra ut med skotern någon dag så följer jag lätt med efter en sån där beskrivning:)super Nice!

    SvaraRadera