lördag 3 juli 2010

Nu ska man finna ork och skriva mer i denna blogg. Midsommaren blev underbar, många olika lekar blev det. Även en hel del öl-spel, det jag fick i present. Det var väldigt roligt, dock jobbigt när man hamna på samma ruta hela tiden. Man fick varken dricka eller röka, såvida man inte hamna på en ruta, där det var tillåtet, annars fick man tio minuspoäng. Drickandet behövde man inte oroa sig för, det blev det princip hela tiden. Men rökande blev mer sällan, jag försökte verkligen och hålla mig. Men det blev fruktansvärt svårt, när alla andra hamna på en rökruta och blåste rök på mig. Det sluta som sagt med att jag fick en hel del minuspoäng, mitt begär kunde ej tyglas. Dagen efter hade jag träningsverk efter alla fotboll, basket, kubb, brännboll, armbrytning och armhävningar.


Dagen efter for vi till tivolit, jag, Alex, Mimmi, Koko, David, Britta och Malin. Koko blev som ett litet barn och försökte verkligen få med mig och åka karusellerna. Efter ett tag gav jag med mig och åkte två, Breakdance och TipTop(tror jag den hette?). Efter jag åkt TipTop trode jag min kropp skulle dö, g-kraften i den och min träningsverk gick verkligen inte ihop. Det var nästan så kinderna fladdrade när man åkte den. Men det var ändå rätt kul, om jag ska erkänna.

Senare for jag och Alexandra till Bergnäset och satt utanför hennes gård. Mitt i allt kommer några ungar och en förälder och frågar om vi har sett en papegoja flyga omkring på gården. Ja ni läser rätt, en PAPEGOJA. En papegoja, vem tappar bort en papegoja? av alla djur så var det en grön papegoja. Det blev mycket av ordet "papegoja" här. Nåja vi satt kvar, dom for iväg. Mitt i allt hör något underligt fågelläte. Jodå det var den gröna papegoja som satt vid ett fönster och lät. - Jaha. täkte vi, hur fångar man den då och vars tog ungarna vägen nu?. Nåja min hunger tog över och vi drog till berget för lite käk.



Sen har det inte hänt allt för mycket faktiskt. Tog halvdags flex igår, min rygg har pajat, eller vad det då är. 2kotor gör väldigt ont, bara av att man petar på dom, det är lite besvärligt när jag lägger mig ner. har haft väldigt ont i ryggmusklerna brevid på högersida, om det två kotor jag har ont i. Musklerna har känts som en stel hård klump som har värkt. Men det är nästan helt borta nu. För och förklara känslan, det känns som att någon har tagit en pinne och slagit mig mitt på det två kotorna. Men jag har inte slagit mig och det finns inget blåmärke där heller. Nåja, jag kan stå upp och röra på mig!.



Nej nu räcker det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar