tisdag 16 februari 2010

God Afton. Nyss var min kära syster här och sydde lite kläder åt hennes lilla son Albin, som för övrigt fyller 3 eller 4år idag. Jag själv ska strax laga fläskfile med bulgur och rödvinssås. Tyvärr har vi ingen svamp! det var nästan som och kasta en kniv i hjärta. Jag älskar svamp, det är obeskrivligt gott. Men jag tänkte att jag först skulle ta mig en kopp kaffe, innan jag börjar med matlagningen. Måste dock ringa och höra med mor, om det går bra att jag tar en bit av fläskfilen.


Senare ikväll när mor kommer hem, ska vi till syster och fira lilla Albin. Då blir det fika med glass, jumjum. Idag har väder varit perfekt för en skoter tur. Men jag vakna sent och desutom var min syster här. Ska man fara ut med skotern och grilla, bör man fara tidigt på morgonen och kanske inte på eftermiddagen. I grund och botten tror inte jag det spelar någon större roll. Det som sker är att man får mindre tid och njuta av solen och värmen. Solen gassar som mest på morgonen. Sen tar det tid och göra iordning allt. Men jag tror jag har blivit lite vek, det senaste året. Tankar om och fastna och att skotern inte startar när man ska åka iväg, spökar i mitt sinne. Jag skulle behöva fara själv ut till hans willys stuga och kolla leden osv. Jag har knappt kört skoter nu i vinter. Dock har det faktiskt varit väldigt kallt, men det har varit fina dagar, som idag. Kanske skulle man prova fara ut efter jag käkat och kolla en sväng? Förra vintern kunde jag fara ut nio på kvällen, bara för att jag var lite sugen på och köra skoter. Hur bra går det ihop egentligen? jag är väldigt mörkrädd och jag körde i en kolsvart skog. Vad skulle jag har gjort då, om skotern haverera?.



Hm nu tappa jag min hunger och fick större sug på och fara ut med skotern. Men jag måste äta, annars blir jag grinig och får en hemsk huvudverk och mer intensiva darrningar i höger armen. Nej dags och laga mat!.



ha det grait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar