måndag 21 december 2009

Hej Folket ! vilket väder vi har nu va? nu är det snö överallt. Vi får nog en ordentligt vit jul ändå! Snart kanske vi har mer snö än dom där nere, mwaha ;). Det var egentligen menat att jag skulle fara och träffa Emelie idag för att ta en fika och umgås, var evigheter sedan. Men pga detta snöfall och massa andra saker jag måste göra, blev det inte av tyvärr, men vi bestämde för den 26:te istället ! Nu sitter jag här och käkar nudlar, dock inte sådana där som är färdiga i paket, utan jag tog äggnudlar och kokavatten och hedde lite..smak? det blir väl ungefär samma. Bortsett från att äggnudlar tar 100år och mjukna upp.



Igår klädde jag min julgran faktiskt och slog in alla julklappar jag ska ge bort. Det är fruktansvärt kul och ge bortjulklappar! vill ge till allt och alla, men..om man ändå hade tillräckligt med penigo. Aja dom får klapparna efter jul antar jag, Beck, Syster, Sara, Mor och Far. jag är lite nyfiken vad jag får i julklapp? har absolut ingen aning faktiskt.



Nej nu är det så att jag och far har rivit ner hela väggen i köket. En del incidenter hann även hända och förvånad blev jag inte ;p. Klantig som både han och jag är så är det väl itne speciellt konstigt. Spik i foten(den for inte så djupt in dock), klämde nageln i en kant när jag bar en hylla, slog mig själv med kofoten på två fingrar, fick en stor balk just på ytterkanten av stortån(nageln hann gå av lite), i nyköket står två ljus tända, en planka med massa torrmossa på, trillar ner just på dom ljusen och fattar eld, det flyger stearin överallt och far skriker "akta akta sätt på kran!!" och vi får det släkt och sen blev det en del upprivna händer från spik osv.



Idag ska vi försöka bära undan allt skräp vi har ute på gården nu och stället det på släpet istället. jag ska även bära in ved, klä en gran eller två, försöka städa mitt rum och hjälpa till med lite andra saker, städning, mat osv. Usch de tär iskallt inne, men har inte speciellt mycket ved inne. Det tar säkert ca 1-2h och värma upp detta köket, när det är lite öppet vid golvet. Det drar en hel massa.



Nej nu ska jag värma kaffe, klä på mig och sen ut i blåste för att få in denna ved. På med mössa och teckisar! tänkte faktiskt även skotte, men kom på att det kanske var en dum ide, med tanken på all blåst med snö. Det skulle bara ta ca 30min så är allt snö jag skottat bort tillbaks! Då skulle man bli lagomt glad, ellerhur?. Nej en kopp kaffe och släng adessa nudlar till hunden...dom var icket goda....


Ha Det Grait !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar