torsdag 10 november 2011


Äntligen lite ledighet, men ska försöka ta mig till skolan på Fredag eller Måndag ändå. Dock blir de flesta lediga dagarna planerande. Idag var jag med syster på stan och kolla runt på kläder till min farbrors begravning, han avled i Tisdags. Det känns väldigt tråkigt, mina funderingar vandrar mest mot min far om han har uppfattat vad som har hänt? tyvärr är allt kaos åter igen där hemma., det verkar aldrig få något slut. Känns som att allt kommer sluta på ett väldigt tragiskt sätt.

Nåja syrran hittade en jacka, som jag i och för sig hittade först, men dessvärre fanns den inte i min storlek, den var för tajt kring mina armar. En bitter min vandrade längst mina läppar och min kära syster flinade retsamt. Men jag hittade åtminstone en skjorta jag ska ha på mig, men då var den såklart för stor. Får försöka pallra mig in till stan imorrn och byta ut den till en mindre storlek eller en helt annan skjorta som vi såg. Detta blir min andra begravning, först min farmor och nu hennes äldsta son, han blev inte ens 70år gammal. han hade fått lungcancer och sedan hade det spridit sig vidare och blivit skelettcancer. Det är många i min släkt som får cancer, mormor dog i skelettcancer, farfar dog i lungcancer, nu min farbror och min kära mor har haft bröstcancer. Det känns inte allt för lovande kan jag erkänna.


Nåja kom hem för en stund sedan, har hunnit diska och städa undan lite. Sandra lär komma hem lite senare och då blir det matlagning skulle jag tro. Senare ikväll ska vi krypa ner i soffan och se lite filmer. Annars händer det inte allt för mycket, tror jag ska slå en pling till dom på Porsön och höra hur fjuna mina har det där.

ha det grait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar