tisdag 18 oktober 2011


Hösten har anlänt och känslorna svallar upp och ner som vädret vill skifta, mellan sol och regn. Dock värker vädret trivas med regn och kyla, men vissa dagar smyger sig solen fram, med ett underligt men vackert sken. Allt mitt sinne längtar efter är vintern, tidiga vackra vintermornar, speciellt vid våren. Fara ut med skotern på isen, eller fara ut en sväng i skogen och kolla runt, bara lusköra lite överallt. Känna stillheten, tystnade, bara låta känslor och tankar vandra dit de vill. Jag kan sitta flera timmar och bara stirra ut i naturen, känna doften från nykokt kaffe över elden. Oftast blir det att man spanar efter djur, har en förmåga och försöka kolla efter djurspår när jag far ut.

Nej nu till vintern ska jag fara ut igen och försöka få mig lite fina vinterbilder. Ska försöka få med mig Sandra, hon får tar min skoter medan jag tar fars skoter. Man får packa ner lite mat osv, det lär bli en hel dag. Kroppen lär sova som en prinsessa, när man väl går och lägger sig. Hade dock fruktansvärt gärna vilja ha en videokamera som sitter fast på min hjälm, medan man är ute och kör, bara för nöjes skull.

Kollade på min skoterfilm idag (Boondockers 8) som jag köpt, för någon vecka sedan. Det var där ifrån min ide om och ha en videokamera på hjälmen kom. Efter lite funderingar hamnar jag på http://www.skoterdelen.com och där kollade jag runt lite och hipps vipps hitta jag dessa skor och bara sådär mitt iallt var dom på väg hem till mig. Men dom var på rea tack och lov, ska bli otroligt skönt och slippa använda dom jag har nu, som i sin tur väger 1000Kg!. Efter denna händelse tordes jag dessvärre inte stanna kvar på sidan, det började klia allt för mycket i fingrarna.


nej nu ska jag ta och laga mig lite lunch och funderar på planer över Jul. ha det grait!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar