tisdag 6 september 2011

God eftermiddag! nej jag är inte allt för duktig på detta med och blogga, med som sagt inspirationen måste finnas där och lite gladare känslor, för att det skall kunna komma ut ett nytt inlägg på denna blogg.

Just nu känns allt ok med tanken på dessa ständiga upp och ner dagar, som kommer med allt som händer omkring mig och min familj, det verkar aldrig ta slut. Men jag har mina underbara vänner(och ja Elli, du räknas in som min vän, även fast vi är släkt ;) ), min syster och mina käraste som håller mitt hjärta vid liv. Elli sov över till idag, när hon for tog jag tag och städade till min lurkiga lägenhet. Sen for jag in till stan och träffade Janne, Beck, Lisa och Pumla, kändes verkligen som om det var 100år sedan vi träffades sist. Det var helt fantastiskt, vi drack kaffe och surra på som vi brukar. En stund senare for jag och träffa upp Sandra för och säga hejdå, hon ska nämligen till Turkiet med Bella och någon snubbe. Blir tråkigt och inte få träffa henne på en hel vecka, men man får helt enkelt överleva, världen går inte under pga det, kanske bara lite.

I helgen var jag hos min syster och fick träffa min kusin Robin, som jag inte sett på flera herrans år, var riktigt trevligt! Sedan gjorde min syster två hål i ena örat på mig, var av ett av dom fick jag dessvärre ta ut pga infektion och kraftig svullnad, ser nästan ut som en boll. Nåja örat lär inte trilla av för det, för vi hoppas.


Just nu har jag en otrolig matinspiration! Har hitta en massa goda nyttig recept som jag ska försöka köpa ingredienser till. Rätterna ser otroligt goda ut och magen börjar direkt och kurra. Funderar på om jag ska göra lite kyckling i ugn med ris eller fullkornsbulgur och kanske lite rödvinssås? hade gärna haft lite grönsaker till, men dom är schlutt! kanske tar och skär lite äpple till, vem vet det kanske blir gott?. Måste för övrigt köpa hem lite fisk, så fruktansvärt gott med lax! om man inte köper en annan sort kanske.


Nej man om kanske skulle ta gitarren i famnen och lira lite, försöka göra färdigt denna låt jag har påbörjat, men som aldrig blir klar. Detta är typiskt mig, påbörjar alltid 100 olika saker samtidigt, men slutför dem väldigt sällan.


Nåja, ha det grait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar