måndag 16 juli 2012

Måndag den 16/7-12 och vems födelsedag är detta då? Jo Lisas! idag fyller fröken hela 22år. Vad gjorde man själv när man fyllde 22? hm..skulle tippa på att jag jobbade då.

Ja igår skedde det, jag beställde min Longboard!
en..Fiberfish Hardbottom? tror jag den heter. Hitta den på REA för 700kr och det duger fint för mig, behöver ingen 3000kr bräda!. Drömde inatt att jag fått den redan och den var blå dessutom, jag, Pumla och några till var på Lulekalaset, sen for jag runt åkandes på den och jaga Pumla. Mitt i allt åkte jag om en lastbil, snacka om en snabb Longboard! men mitt i allt var den stulen och sedan visade det sig att jag har faktiskt inte fått den ännu, väntar fortfarande på beställningen. Udda dröm men spännande. 






Men nu har jag börjat rulla lite mer med 90-tals brädan igen. Lite vingligt och man flyger åt höger och vänster, men ger inte upp det ska gå!. Sen jag, Pumla och Sandra började skejta har även andra tjejer här omkring börjat och göra det. När jag kom rullandes hem igår var det några små kids som frågade utifall jag söker min kompis, det var nämligen en annan tjej som hade rullat förbi dom nyligen. Sen frågade dom om jag kunde några tricks och mitt svar blev "Ne jag försöker mest hålla mig kvar på brädan". Dom kunde garanterat mer än mig, kanske skulle ha stannat och låti dom visa mig lite tricks haha.




För övrigt har jag och Sandra möblerat om här hemma känns mycket bättre, ytan känns större och mer effektiv. Nu är det bara till och skaffa ett nytt köksbord med stolar och ett mindre vardagsrums bord. Sedan har jag hunnit och umgås med underbara Milla också, hon gav bort 3 extremt fina kuddar, en stor matta och 2st stekpannor. Har samt fått en läcker lampa och en skål tidigare, kvinnan kan sina saker när det gäller smak och stil!. 


Juste imorrn åker jag, Sandra, hennes mor och några andra till Brändöskärgård och sover där till nästa dag. Ska bli riktigt mysigt! funderar om man ska köpa en flaska vin och ta med kanske? eller någon öl kanske. Får fråga mitt samvete när hon kommer hem, hon har svar på allt. Men det hade varit mysigt, sitta vid en eld och dricka en öl eller ett glas vin och då är det inte vilket vin som helst utan ett vitt som heter Ecologica.


Hm vad kan man hitta på nu då? kanske planera lite vad man kan ha med sig inför imorrn. Den stora skillnaden mellan mig och Sandra är kosten. Då menar jag inte på att hon är Peskitarian och jag Köttätare, utan mer på att hon klarar sig inte en hel dag på ett mål mat, medan jag kan klara mig en hel dag på 2st mackor. Nåväl kan fixa ihop en stor sallad, några mackor och lite annat smått och gott.



Nej nu får det räcka.


Ha det grait!.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar