lördag 9 juli 2011

Bird bird is the word, med The Bopper strömmar igenom mina högtalare just nu. Medan jag sitter här med en kopp kaffe och skriver i denna fuktiga värme, som i sin tur verkar meddela att det lär bli åska senare idag, vore ganska mysigt.


Senare ikväll kommer Elli hit och sover över till imorrn, funderar om jag ska läga ihop någon god sen middag, tills hon kommer, såvida hon inte redan ätit middag? påtal om det skall jag ta mig en shake som mellan mål nu. Sen jag har börjat äta lite mer nyttigare och gymmat har jag faktiskt gått ner 1½kg, tro det eller ej. Ska försöka hålla denna diet nu, vad är det man säger 111:te gången gillt.


Igår blev det en tripp till Porrön till Beck, Janne och Pumla. Dom köpte Pizza, sushi och massa godis och läsk till Spelet Resident Evil4 på Wii, jag tog mig en Ostbåge påse som jag aldrig åt upp. Fy vilket stressigt spel och äckliga zombies, sen var det lite roliga bossar som var ex.p en jätte skorpion och en jätte fladdermus, sen var det även lite apor överallt. Jag var mesig och satt med en kudde i famnen och gömma mig bakom den såfort jag hörde eller såg en zombie, har blivit en riktig mes på senare tid.



Vad mer? jag ringde min syster idag och frågade om lilla Lovisa verkligen fyller år denna dag, som det stod på Facebook. Har nämligen något minne av hur lilla fröken valde ett annat födelsedatum pga att hon var för ung för och skaffa Facebook, vilket i sin tur visade sig att jag hade rätt. Sen när jag berättade för min syster att jag höll på städa och inte riktigt har tid och prata mer, kommentera hon direkt; Vem är det som ska komma?. Hon menar att jag städar enbart när jag ska få främmande. Personligen tycker jag det små plockas och små städas hela tiden, när jag väl börjar slutar det sällan förns jag är nöjd.


Blev bjuden på fest av en polare, här på Hertsön. Men med tanken på att Elli börjar jobba 07:00 imorrn lär det inte bli av. Nej nu ska jag försöka fixa maten, köttfärsen är framme på upptining och jag funderar på och göra lite spenat till och fullkorns spagetti kanske eller fullkorns Bulgur. Vi får se.


Ha det grait.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar